Peace and Relaxation with Stunning Views

  • Beatenberg
Map view 

Alphotel Eiger

Christoph RINGGENBERG

To host 

Our old chalet is more than a hundred years old and is located in the very sunny region of the Bernese Oberland. Our garden offers a unique panoramic view from the Eiger to the Niesen and our comfortable living room is well-known as a place to meet and exchange advices. Beatenberg is an ideal starting point for hiking tours and excursions to the Jungfrau region. In winter time the ski lift and winter hiking trail are at walking distance.

  • Accommodation: Erstklassig 4*
  • Sleeps (excl. extra bed): 10
  • Breakfast: Deluxe 4*  
  • Member since: 2005
  • Minimum stay: 1 night

Accommodation details

  • Chalet
  • In the mountains
  • Parking
  • Free Wifi
  • Hair Dryer
  • Terrace
  • Garden
  • Separate Sitting Room
  • Heater

Specialization

  • Excellent for Winter Sports Fans

What BnB offers

Guest Rooms
Rate per night

Niederhorn

17 m2
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance

Available in room

TV, Fridge, Coffee machine, Washbasin, WC, Shower, Balcony

Shared with other guests

Garden / terrace

1 CHF 130.00
2 CHF 155.00
plus CHF 15.00

Check calendar 

Niederhorn
  Updated 1 day(s) ago

Aermighorn

20 m2
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance

Available in room

TV, Fridge, Coffee machine, Washbasin, WC, Shower, Balcony

Shared with other guests

Garden / terrace

1 CHF 140.00
2 CHF 175.00
plus CHF 15.00

Check calendar 

Aermighorn
  Updated 1 day(s) ago

Dreispitz

20 m2
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance

Available in room

TV, Fridge, Coffee machine, Washbasin, WC, Shower, Balcony

Shared with other guests

Garden / terrace

1 CHF 140.00
2 CHF 175.00
plus CHF 15.00

Check calendar 

Dreispitz
  Updated 1 day(s) ago

Lobhörner

20 m2
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance

Available in room

TV, Fridge, Coffee machine, Washbasin, WC, Shower, Balcony

Shared with other guests

Garden / terrace

1 CHF 140.00
2 CHF 175.00
plus CHF 15.00

Check calendar 

Lobhörner
  Updated 1 day(s) ago

Niesen

23 m2
1 Double bed
WiFi (free)
Own entrance

Available in room

TV, Fridge, Coffee machine, Washbasin, WC, Shower, Balcony

Shared with other guests

Garden / terrace

1 CHF 140.00
2 CHF 170.00
plus CHF 15.00

Check calendar 

Niesen
  Updated 1 day(s) ago

Location

Contact details

Altitude

1200 MASL

Address

Alphotel Eiger
Christoph RINGGENBERG
Waldegg, Mauren 556a
3803 Beatenberg

Tourist office

More information

Directions

Interlaken West - Bus direction Beatenberg, stop Waldegg
Route planning

Accommodation

Property number: 650

Visitor review

10

Fantastic

2 reviews


Correctness of Description 10
Communication 10
Cleanliness 10
Location 10
Check-in 10
Value for Money 9.5
Comfort 10
Amenities 10
Host 10

9.9

Jesper Blond

Denmark, 14. August 2023

My wife and I have just spend three wonderful days at Alphotel Eiger, and we pretty much agree, that this is the best overall hotel experience, we have ever had.

Katrin and Christoph spoiled us from the first minute, and the room, the breakfast and the view from our balkony left us with no wishes unfulfilled.

All the best recommendations from Noer and Jesper, Denmark!


10

Dominik

Switzerland, 27. July 2023

Ein Unvergesslicher Aufenthalt bei einer Herzlichen Familie!

Ich hatte das Vergnügen, einige Tage im wunderschönen Alphotel Eiger zu verbringen, das von einer überaus liebevollen Familie betrieben wird. Von Anfang an fühlte ich mich herzlich willkommen und umsorgt.

Das Check-in verlief reibungslos, und das Personal erklärte uns alles sehr gründlich. Wir erhielten auch wertvolle Informationen über das Hotel und die zahlreichen Aktivitäten, die man in der bezaubernden Umgebung rund um den Thunersee unternehmen kann.

Das Frühstück im Hotel war einfach nur top! Die Auswahl war unfassbar toll und die Qualität der Speisen war wirklich bemerkenswert. Es war eine wahre Freude, den Tag mit einem so köstlichen und vielfältigen Frühstück zu beginnen.

Die Zimmer waren perfekt gestaltet, und es mangelte an nichts. Alles war sauber, gemütlich und komfortabel. Das gesamte Ambiente im Hotel war einfach toll und strahlte eine einladende Atmosphäre aus, in der man sich sofort wohl fühlen konnte.

Besonders erwähnenswert ist die Gastgeberfamilie, die mit ganzem Herzen dabei ist. Ihre Herzlichkeit und Fürsorge haben unseren Aufenthalt zu etwas ganz Besonderem gemacht. Man merkte, dass sie ihr Hotel mit Leidenschaft führen und ihre Gäste glücklich machen möchten.

Ich kann das Alphotel Eiger nur wärmstens empfehlen und freue mich schon jetzt darauf, bald wiederzukommen. Vielen Dank für die wundervolle Zeit, die ich bei Ihnen verbringen durfte!

Mit Grüssen
L&D
17-19.07.2023

Further information

Cancellation policy

Moderate (PDF)

House rules

No information

Check-in / check-out

Check-in: 16:00 hrs
Check-out: 10:00 hrs

Alphotel Eiger

Alphotel Eiger

Christoph RINGGENBERG

To host 
 An den gewählten Daten beträgt der Mindestaufenthalt {{ minimum_stay }} Nächte.
The accommodation cannot fit you in on your chosen dates.
{{ checkin }} - {{ checkout }}
Change date 

  • {{ $parent.rooms[room] }} - {{ guests }} {{ guests === 1 ? 'Guest' : 'Guests' }}
Change selection 


Accommodation
{{ prices.rooms }}
Breakfast
{{ prices.breakfast }}
Service charge
{{ prices.service }}
Total
{{ prices.total }}
Plus visitor tax
{{ prices.tax }}
Language selection
Share